Az Alliance bővítette az ultramodern IF/VF abroncsok választékát
Az IF technológiával készült abroncsok különösen kímélik a talajt. Ugyanazt a megengedett terhelést biztosítják akár 20 %-kal kisebb nyomás esetén is, vagy fordítva: azonos nyomás esetén 20 %-kal nagyobb teherbíró képességet biztosítanak, mint a nem IF technológiával gyártott abroncsok. A „Very High Flexion“ technológia (VF) esetén ezek az értékek duplájára, akár 40 %-ra emelkednek. A gyártó most négy további mérettel bővíti kínálatát.
Kettő nagy teljesítményű profil – számos felhasználási mód
Az AGRIFLEX 372 IF-fel az Alliance olyan abroncsot kínál ügyfeleinek, amely a felső kategóriás traktorok (kb. 220 LE-től) és a szántóföldön ciklikusan használt (CFO=Cyclic Field Operation) aratógépek esetén is használható. A nagy vonóerővel egybekötött kitűnő talajkímélő tulajdonságának köszönhetően csekély üzemanyag felhasználás mellett alkalmazható. Ezen túl kiváló „utazási” komfortot biztosít és nagy sebesség mellett is használható. Összességében így hat különböző méret áll rendelkezésre VF kivitelben, mostantól a 710/70 R 42 és 600/70 R 30 nagyságok is. Az AGRIFLEX 354 IF egy olyan szántóföldi abroncs, amelyet traktorokhoz, valamint önjáró vagy vontatott szántóföldi permetezőkhöz terveztek. Itt az öt leggyakoribb méret áll használatra készen, köztük a leggyakoribb méret, a 380/90 R 46 IF és VF kivitelben. Ez nagy teherbíró képességével csekély talajra gyakorolt nyomás mellett teljes mértékben kíméli a növényeket és kevés üzemanyagot használ. Erősebb és szélesebb mintázata a nagyobb sűrűséggel együtt (a standard AS abroncsokkal összehasonlítva) hosszabb élettartamot és jó öntisztulást biztosít.
Mindkét profiltípus acélszálas, így belső nélkül is használhatók. 65 km-es sebességig D jelzéssel rendelkeznek. Ezenkívül bizonyos méretek „Agriflex +“ változatban VF kivitelben is hozzáférhetők.
Módosított köpenyfelépítés a nagyobb talajkímélés érdekében
IF/VF abroncsok előnyei a módosított köpenyfelépítésből adódnak. A kerékkülső helyzete magasabb és vékonyabb. Ez azzal a következménnyel jár, hogy a köpeny futása kevésbé gyors. Ez a kerékcsúszás veszélyét, amely alapvetően nagy terhelés és egyidejű csekély keréknyomás esetén áll fenn, lényegesen csökkenti. Az IF abroncsok laposabb futófelülete a profilt jobban beágyazza a talajba és így hozzájárul a talaj kíméléséhez.